Kristi Himmelfärdsdagsbetet. 17/5-12 Big Bandit

Dagens högtidsbete är BigBandit från StrikePro. Finns med tre olika egenskaper, BigBandit är sjunkande, sen finns det Suspending som är sakta sjunkande, hängande och sist men inte minst även Shallow Runner. Shallow Runner ska gå precis under ytan, men endel av de jag har är extremt flytande. Man måste verkligen arbeta aktivt för att de ska gå under ytan. Funkar iof på riktigt varma dagar när man vill ha som ett ytbete som bryter ytan gång på gång.

Formen är rätt formidabel, trots längden är det bra lättkastat. Längden är för att vara exakt 19,6cm, och vikten på den sjunkande 98gram, Suspending 88,5gram och Shallow Runner 85,5gram.

Ett klassiskt sida till sida bete. Jag fiskar ofta med korta jerkknyckar, jag vill inte ha ut det i för stora svängar som vädret är nu. Tycker jag får mer fisk om man fiskar det med mindre knyckar. Sen när jag kör med mjuk taft vilket jag oftast gör så är det lätt hänt att krokarna fastnar i tafsen när svängarna blir för stora. Hoppas ni förstår vad jag menar.🙂 En hård tafs löser dock oftast problemen.🙂

Big Bandit finns att köpa istortsett överallt. Kostar cirka: 145-190:-. Här lönar det sig verkligen att se sig omkring, priserna skiljer sig rätt stort. Beten.nu har rätt bra utbud av BigBandit för 145:-.

20120517-192111.jpg

En sjunkande Big Bandit

20120517-192120.jpg

Bra färg, C040 – Black Perch.

20120517-192125.jpg

Fick en pluttgädda idag som var hungrig på något stort.

20120517-192134.jpg

Klarorange undersida.

20120517-192130.jpg

Svart rygg och StrikeProtryck.

20120517-192139.jpg

Coming up…

20120517-192145.jpg

…uppe.

20120517-192150.jpg

Big Bandit vilar ut med sina kompisar.


2 responses to “Kristi Himmelfärdsdagsbetet. 17/5-12 Big Bandit

  • SimpZeN

    Me like! Har inte fiskat banditen med korta knyck utan brukar piska på ganska bra för att trigga gäddor att stiga. Men ska testas nästa tur!

    Första gången jag är inne på din blogg, väldigt värd att läsa! Fortsätt med skrivandet!

    Skitfiske på dig Reitmond!

    • reitmond

      Hallo mr SimpZeN,
      Piska på funkar ju också, lite det BB e till för. Jag gör det också, men oftast när jag har stel tafs på.
      Kul att du kikade in, varmt välkommen tillbaka!!
      Skitfiske på dig SimpZeN!! 🙂

Leave a Reply

