Dagens fiske. 17/5-12.

Hann bara vara ute en kortis idag. Fick totalt 5 gäddor MEN fick vara med om något jag absolut inte trott skulle funka (se förklarande text vid första bilden).

Rätt fint väder och solen tittade fram lite då och då. Hade gärna stannat ute längre men en av mina hundar var hemma själv. Känns inte skoj och bra att låta henne vara själv en lång fisketur.

Men var rätt lagom, missade att ta med mig något att äta, så var bra hungrig mot slutet när jag begav mig hemåt.

Dagens första gädda som tog på min pimpade Salmo Fatso.
Duktig skadad på stjärten, men jag lät den simma tillbaka, tror inte det var någon fara.

20120517-194055.jpg

Har på sistone haft en massa missad fisk som ni kanske läst om. Denna högg på Rapalas Minnow Spoon, ett vassdrag. Väl vid båten och jag satt mig för att lyfta upp fisken så släpper den från kroken. Aaaahhh…. men! Gäddan brukar ju vara still kanske en halv sekund innan den drar iväg i 190. Utan att se gäddan mer än när den försvann neråt i det mörka vattnet så drar jag ner armen rakt ner under båten som en ninja. Känner något och kniper till, ett perfekt tag på gällocken. Samma grepp som ni ser på kortet ovan. Så denna bild betyder mycket för mig. Helt sinnes att chansa och få upp en nästintill tappad fisk. Blev väldigt glad!!

Vikt: 2,92kg

20120517-194121.jpg

Naturen är grym ibland.

20120517-194125.jpg

Kändes kanske som om man ville begrava den lille. RIP.

20120517-194130.jpg

Tog på en Fatso 14 i färgen Firetiger.
Kanske inte framgår av bilden, men den var riktigt lååång och smal.

20120517-194141.jpg

En liten hungrig gädda.

20120517-194146.jpg

Dagens sista och minsta gädda kom upp med hjälp av Esox från Blue Fox. 32gram perfekt skeddrag.


Leave a Reply

