Dagens resultat.

Ingen upphetsande fiskedag, totalt 11 landade gäddor och 1 abborre i båten. Största på strax under 3 kilo.

Det som däremot var bra idag var det naturen bjöd på. Vilket var o få se en häger som flög över båten på typ 3-4meters höjd, en större rovfågel (oklart vilken art) som flög lågt över vassen, en simmande orm (snok?) och ett rådjur som stod still vid bredvid vägen påväg hem. Mycket fin natur. Mindre upphetsande fiske dock. Men det blir påt igen snart, typ till nästa helg.


Rådjuret tjafsande en jäkla massa, sen blev den spak när vi lackade tillbaka. Tillslut flydde den innan det blev kurr. Det var det jag hann få med på film, fegisbock.🙂

En glad överaskning var att min LF-buzzriggning med SalmoFatso bak, funkar som ett ytbete också om man håller upp spöt. Kommer bli succé har jag på känn.🙂

Sen fick jag även premiärsmaka Karlssons supermacka, knäcke med stekt inlagd strömming. Över förväntan måste jag säga, det kommer bli fler sånna mackor.

20120513-224857.jpg
Karlsson special. Mums!


Leave a Reply

