BFT titanium wire

Dels har jag pajat lina och på så sätt slängt bort drag, men som bilderna visar är inte kvalitén helt 100.
Försökte få med bild på att de e inte direkt slitna. Det är klart det händer att ngt av de virade vajrarna går av eller är slitna, då e det bara i byta tafs, så var det inte i detta fall, och detta är 2 av ett bra gäng jag har hemma eller har slängt.
Men dessa har jag inget bra svar på?
Jaja, det här är en av orsakerna jag ska testa göra egna tafsar.

20120427-180457.jpg

20120427-180503.jpg


2 responses to “BFT titanium wire

  • Anders

    Det är ganska många som har strul med just flertrådig titan. Titan har egenskapen att den töjer sig och inte blir helt stumm, tyvärr är det så att när den inte kan töja sig längre går den av, precis som all annan metall. Ju tunnare tråd desto mer töjer den sig, ju tidigare når den utmattningsgränsen. Dina bilder visar att de har gått precis där belastningen och töjningen blir som störst.

    Jag har fått enkeltrådig titan att fungera men jag tycker inte den är värd pengarna. Knyt egna på knytbar stålwire och byt hellre lite oftare om dom visar tecken på slitage.

  • reitmond

    Mmm, har märkt det.🙂
    Ska lägga upp post snart om de nya jag gjorde. Blev helt ok, men lär sig. Känns lättare med de man knyter, de jag har gjort skulle gå o knyta, men jag vettefan, jag kunde inte knyta iaf, för mkt motstånd. Kommer bilder snart.
    Tack för tips Anders!

Leave a Reply

