Havsöringsbeten, tips mottages tacksamt.

Under Öregrundsvistelsen blev det en smula havsöringsfiske. Jag nollade tyvärr den biten, men jag fick blodad tand och vill införskaffa lite drag för att kunna fiska HÖ när nästa tillfälle ges.

Stod där med min gäddpåk och vispade iväg lånade HÖ-beten. Jag har sedan tidigare en mindre uppsjö av fiskespön och rullar hemma så där ligger inte själva problemet.

Visst, jag har även lite HÖ-fungerande beten också som exempelvis Toby, och diverse andra som fungerar för motsvarande fiske. MEN, jag vill ha direkt inriktade HÖ-beten.

Har fått endel tips till mig på drag, och läst om endel andra. De namn som kommit upp är bland annat:

Ludde-draget, Viking-Herring, Falcondraget, Vicke, Kinetic Strix, Gladsax, Magic Minnow Seatrout, Spöket, Dumhle, Kultingen, Sandgrävlingen osv.

Tipsa mig!!  Jag vill gärna ha handgjorda, men inte überdyra. 100-200:- är ok, men självklart är billigare varianter välkomna också.  Kom mer än gärna med tips på tillverkare (namn el. företag), och färger som DU uppskattar från dina hemmavatten.


Leave a Reply

