Öregrund, dag 1, del1

Dag 1,
Började med aningens regn, sen kom kung vinterjävel med snö som vräker ner. Fisket var dock fint. Stefan började med en havsöring på 2,2kg, sen kom jag med gädda på 3,77kg. Tog på Svartzonkers plastMcTail med paddel och propellerrig. Sen drog jag en liten snipa på Rapala MinnowSpoon. Sen dröjde det inte länge innan Stefan återigen drar på, den här gången en gädda. Fint tryck i linan och 6,2kg slips kommer upp. Riktigt fin och smal. Christian står utan fisk än så länge, men det kommer. 🙂
20120420-121357.jpg
Stefan och 2,2kg respekt.🙂
20120420-121817.jpg
3,77kg. Smackade på min paddel och propellerriggade Svartzonker McTail.

20120420-122019.jpg
Stefans gädda på 6,2kg uppskattade en sakta fiskad 14cm Zaltwobbler i papegojfärg. Riktigt fin!

20120420-122513.jpg
Bonusfisk. Braxen hade svårt o hålla sig borta.

20120420-122754.jpg
Christian firar sitt nollfiske än så länge med att njuta i snålblåsten och snömodd.


One response to “Öregrund, dag 1, del1

  • Anders

    Jag tror jag kan se vart ni varit. Själv åkte jag inte ut idag, skitväder och en stukad hand från en galen gädda i går. Magert resultat men vad kan begära i detta väder

Leave a Reply

