Galna, sinnessjuka och alldeles…. alldeles…. underbara.

Har på min Facebooksida en amerikansk fiskebutik som heter Muskytales.

In o kika på deras hemsida: 

Var inne nu på morgonen och slötittade på lite olika beten. Till stor del tycker jag amerikanska drag är rätt trista utseendemässigt.  Men idag hittade jag något alldeles galet skoj.

Handgjorde träbeten med filt. Tillverkade som ytbeten, med kvaliteskrokar och material vad det verkar.

I Sverige har jag tidigare vid ett fåtal gånger sett motsvarande, men då mer som skämtsamma hemmabyggen.

Gopher verkar vara tillverkaren, och alla “dragen” finns  i flertalet färger att välja emellan. Jag gillar vansinne i denna form. Skördar säkert bra med fisk också. Borde vara värt o bli återförsäljare i Sverige med dessa. Perfekta gåbortpresenten istället för Noblesseasken. Tror inte många har en Gopher hemma sedan tidigare?!  :)

Först ut är musen:

Haha… det här är bra.

Välj din musfärg för dina hemmavatten.

10cm lång och dryga 29gram tung.

Ankungarna ska tydligen vara en storsäljare. Jag skulle iaf skratta av glädje om jag såg någon seriös fiskare stå o larma in denna ankunge mot vassen.

Väger 42,5gram. Har genomgående stålwire och 5/0´s mustadkrok i bucktailstjärten.

Denna modell är en Baby Gopher. Det här ska vara någon form av gnagare, jag gissar på ekorre. 14cm lång.

Färgutbudet av ekorrar är verkligen generöst.

Finns även som: The Gopher, dryga 22cm ekorre.

Med en bastant vikt av cirka 57gram.

Det blir tummen upp från mig. Någon som har andra bra tips om “galna” beten?

!!All pictures borrowed from http://www.muskytales.com. Alla bilder lånade från http://www.muskytales.com!!


4 responses to “Galna, sinnessjuka och alldeles…. alldeles…. underbara.

  • SimpZeN

    Om du någonsin handlar därifrån lova att köpa en gräsand åt mig! Vill så gärna ha en sån, men med frakt och diverse hamnar man på ca 500kr+!

    Nära att beställa en ändå, attans järnspikar måste ha en sån bara!!!

Leave a Reply

