Dagens bete 17/4-12, Buster Jerk

Dagens bete är kanske ett av de vanligaste jerkbait-betena i Sverige, nämligen Buster Jerk.

Antar att det är såpass vanligt av den enkla anledning att det verkligen fungerar. En stabil gång, sida till sida.

Det här var för mig ett av de första betena jag köpte, ganska klassiskt iof tror jag. Ett enormt lättfiskat bete som jag vet levererar året om så länga inte isen lagt sig.🙂

Fick som exempel min första jerkfiskade fisk iår på Buster Jerk´s modell Sunshine.

Idag har jag ett 70-tal olika Buster Jerk. Jag har alltid en eller flera som ligger i lådan, nerpackade beroende på väder, var jag ska fiska, årstid osv.

Just ja, dagens bete. Valde färgen C041, Parrot eller papegojfärg om man vill det. En riktigt klassiker. Jag personligen har inte haft någon succé med papegojfärgen i min “hemsjö” oavsett vem betestillverkaren är. Men det är min andra c041 BJ, så den funkar.🙂

20120417-113622.jpg

Original Buster Jerk. 75gram tung, 15cm mäktig.

20120417-113628.jpg

Fin form, som av många är imiterad och som av få fått ett lyckat resultat.

20120417-113633.jpg

Signatur: Strike Pro, Saluförs av CWC, “Catch with care”.

20120417-113639.jpg

Svårt att se, men det står Buster Jerk. Mer om de olika undersidornas text och betydelse, i posten “Buster Jerks olika egenskaper”.

20120417-113645.jpg

Busters ass.


Leave a Reply

