Dragförvaring del2

Idag tänkte jag visa vad jag anser är en bra betesförvaring där man får en god överblick vilka beten som ska få följa med på tur. Sen torkar de bättre upphängda också såhär än i Planolådor motsvarande.
Inköpet av listerna gjorde jag på 

Kostar under 100-lappen per 1,3m.  Förborra hål, och kapa i lämpliga längder efter din förvarings väg.


Kallas hos Clas Ohlson för Aluminiumprofil.

Ett bra tips är att kolla med en regelsökare, ett verktyg som känner av reglar i väggen men kanske viktigast elkablar och dragningar.  Verkar trist att borra in i 220volt, i mina ögon iaf.  :)

Sen är det bara borra in dina nya lister med hjälp av skruvdragare eller mejsel. Ta mer än gärna hjälp av ett vattenpass så blir det rakt med en gång.

20120416-113010.jpg

Några Buster Jerk´s som väntar på väta och grönt guld.

20120416-113024.jpg

Ovanifrån, även krok av storlek 5/0 får plats.

20120416-113031.jpg

Kombinera listerna efter din betesarsenal.

Finns även en bra tråd på  om detta ämne med mängdförvaring. Trådskaparen är en riktigt bra kille, jag känner honom.  🙂


Leave a Reply

