Dagens bete. 14/4-12, Svartzonker McTail, plast

Dagens bete: Svartzonker McTail i plast.

Detta bete är något jag aldrig trodde jag skulle äga, alltså ett plastSZ-bete.

Men sen kom nya McCelly från Abu som jag uppskattade trots missödet med dens sked, och nu blev det en plast-McTail.

Av den enkla anledning att jag ville komma åt paddeln på ett drag. Ska tydligen fungera fint att paddla träMcTail också, men det kändes som lite overkill.

Dessa platsTails från Abu/Svartzonker levereras med gummitail, och att byta tail eller till en paddel är enkelt och tar typ 20sekunder.

Längs bak på SZ-McTail sitter som en korkskruv på vilken man egenligen bara snurrar dit sin tail eller paddel på. Enkelt och snudd på genialt. Uppskattar jag gången på paddeln ska jag limma fast den också. Paddlar finns att köpa i 2-pack lite överallt. Kostar dryga 50-lappen för två stycken.

20120414-151645.jpg

Paddeln påsatt, på bilden syns också originaltailen.

20120414-151701.jpg

Det fanns en tidig version av paddlar som var rätt taffliga i utförandet. Men dessa tycker iaf jag ser grymma ut.

Blir som en socka som glider upp över betet när man skruvar på paddeln som ni ser.

20120414-151712.jpg

Ser bra ut. Återkommer med åsikter när den fått blöta vatten.

20120414-151722.jpg

Finns som Slow sink och Sinking. Jag valde Sinking som fiskar mellan 0,5-2m, men som jag utgår ifrån går att jaga strax under ytan med lite aktivare spörörelser.

20120414-151734.jpg

SZ-signatur.


Leave a Reply

