BFT-splitringstång

En bra tång är alltid bra att ha med sig på sjön eller havet. Alternativt ha en hemma för att byta splitringar/krokar.

Just denna är en av mina tänger, den jag oftast använder.

Oförsvarbart dyr, kostar nästan 700-spänn, finns att köpa bland annat på Söder Sportfiske.
Jag fick min som en premie när jag tecknade en prenumeration på Fiske-Feber för ngt år sedan. Bra tång, men det finns säkert massor lika bra som inte kostar skjortan som denna.

Sen vet jag inte varför BFT- Big Fish Tackle envisas med att ha så blaffiga loggor och neongröna färger på istortsett alla sina produkter. (?)  Även denna tång är neongrön/gul och har märkligt stor logga.

Ngn dag, kanske imorgon ska jag lägga upp bilder och info om mitt spinnerbaitfodral. Kanske det fulaste produkten, men ack så bra. Även det från BFT. Men smaken är bekant som baken, det finns säkert de som uppskattar feta loggor och 80-talsfärger? 🙂

20120414-155845.jpg

Bft Predator Splitring Tång.

20120414-155859.jpg

Tillverkad av flygplansaluminium. Tången har splitringsöppnare och avbitare av ngt som heter tungsten. Ska vara utbytbara, men jag har en kraftavbitare som jag isf använder så jag har aldrig bytt dessa. Sen ska den vara bra för att klämma ihop wire-hylsor också.

20120414-155912.jpg

Man får till ett “hölster” till tången också. Men det är så fult så det tog jag ingen bild på. Det syns på länken ovan om nu ngn skulle vilja titta iaf.


Leave a Reply

