Dagens bete, fredag 13/4, Wolfcreek, The Wolf

Dagens bete blir från herr Anders Ulvforsen aka Wolfcreek.
En betesbyggare som i mina ögon är en av landets främsta. Sen att han är trevlig och ödmjuk som person gör inte saken sämre. (Fick galet bra hjälp och tips om airbrushande av honom på Sportfiskemässan).
Får jag presentera:
Wolfcreeks, The Wolf.

20120413-074501.jpg

Längd : 17cm
Vikt: 105gr

20120413-084929.jpg

Signatur och tillverkningsår. (2009)

20120413-085041.jpg

Grymt häng, sakta saakta sjukande. Ett grymt allsidigt bete. Jag brukar tappa hem det, trumma små korta drag, iaf nu på våren. Men man kan med fördel även jobba hårdare med spöt eller bara veva in The Wolf. Ett grymt bete!

20120413-085545.jpg

Just denna färgsättning är en variant av den klassiska färgen “Skitmörten”. Jag ska ärligt säga att där jag oftast fiskar har den inte rönt ngn speciell framgång, men färgen anses av många som en av de bästa.

Är du intresserad av att äga ett själv finns det att köpa på:

http://www.attitudebaits.com

eller direkt från Anders om han har tid:

http://www.wolfcreeklures.com


Leave a Reply

