MangeBoy, MB79 Nyhet, Dagens bete.

Idag är det premiär för det dagliga inlägget “Dagens bete”. Jag tänkte lägga upp ett bete så gott som varje dag, med lite bilder.
Ni får gärna komma med åsikter på det ni ser eller dela med er av era historier som är kopplade till just det betet som visas.

Först ut är vad jag tror är ett mkt tidigt bete från MB79, Mangeboy79 eller Mangeboy om man hellre vill det. Karln har många namn. (?)🙂

När jag köpte denna ledade historia för några år sedan hade jag inget direkt spö som klarade dragets vikt. Så just detta bete har inte fått komma med ut på fiske, mer än när jag konstaterade att det var “för tungt”.
Så nu till helgens fiske blir det premiär.
Kan bli en hit i det kalla vattnet!

20120412-090216.jpg

MB79 i sin helhet.

20120412-095855.jpg

Aningens enkel i designen kanske?!🙂

20120412-095948.jpg

Signaturen.

20120412-100027.jpg

Detalj av främre delen.

Imorgon kommer ett nytt drag att förgylla dagen.


Leave a Reply

