Dagens underbara fiske. 9/4-12

Dagens fiskedag var galet trevlig. Hade med mig min gode vän Linus. Började bra för mig, fick en liten snipa på min Big Punisher, ny för säsongen.

20120409-202659.jpg
Jag tipsade min vän om att tailbeten brukar göra susen på våren, (kanske jag inte skulle gjort, fick stryk med 2-4 i gäddor idag).


Gäddorna lämnade lite presenter efter sig.

20120409-203139.jpg
Gjorde ett skoj fynd idag också, nedan var den syn jag fick i vassen. Mitt Zaltdrag som jag sumpade för 2-3år sedan. Draget var specialutgåva och märkt AB Fiskarnas 75år, så rätt säker på det var mitt.

20120409-220759.jpg
(Zalt-historien igen) Linus kom på den briljanta idén att sätta ett röding-tackel (?) mellan drag och tafs. Denna grymma idé skänkte honom segern i dagens fight. Lägg även gärna märke till Linus fina hatt, cowboy-hatt möter Gore-tex.🙂

20120409-204001.jpg
Till lunch blev det pyttipanna som vi brassade på i stormkök i båten. En fenomenal combo av potatis, lammkorv, köttbullar, lök, kryddor, rostbiff och bacon. Sagolikt!

20120409-204242.jpg
Sen kom dagens och årets största gäddmamma upp, 5,72kg pekade vågen på. Som god värd lät jag Linus få den. På samma ställe fick jag två gäddor som släppte vid båten, så det var bra att denna kom upp iaf.
C&R är en självklarhet!!

20120409-204532.jpg

En inte lika nöjd gäddfiskare. 🙂

20120409-204715.jpg
Gäddracern, så jäkla rank och läcker som ett såll. Inte ngt som är bra med den mer än att man slipper fiska från land.

20120409-204848.jpg
Dagens sista bild visar en jäkla besvikelse, Svartzonkers nya McCelly. Jag fastnade i en av fjolårets näckroser, drog då till i spöt som man brukar. Draget kom loss, men skedjäveln gick då av, seemsta kinaskiten jag vart med om. Claes Claesson är en hyvens karl, men hans avkomma i form av Abu-drag känner jag mig mättad av efter det här.

20120409-205624.jpg
En grym dag är snart slut. Imorgon väntar jävulens påfund, jobb.


2 responses to “Dagens underbara fiske. 9/4-12

  • Lunkbait

    Men jäklar, låter som en riktig heldag! Fina fiskar och fina pojkar..! Lite avis må jag säga.. Själv har jag suttit i badkaret och viktat min hemmagjorda “fatbelly supreme hydrobait 2.0”.. Ps. Är det min rapala-keps du snott?!

    • reitmond

      Johan, du har ingen Rapalakeps. Du har en Rape ya’all keps. Det e lite skillnad. 🙂
      Vi får nog köra vår betestävling med hjälp av Limpans Buster, min sjunker nog med tre pers i sig!? 🙂

Leave a Reply

